bksoft FORUM
    Register Calendar Members List Team Members Search Frequently Asked Questions Go to the Main Page

bksoft FORUM » APPLICATIONS » Licht24 Pro » Software » Tageslänge im ganzen Jahr » Hello Guest [Login|Register]
    Last Post | First Unread Post Print Page | Recommend to a Friend | Add Thread to Favorites
    Post New Thread Post Reply
    Go to the bottom of this page Tageslänge im ganzen Jahr
    Author
    Post « Previous Thread | Next Thread »
    Ricc220773 Ricc220773 is a male
    Junior Member

images/avatars/avatar-3.gif

Registration Date: 02-01-2008

Level: 19 [?]
    Experience: 21,830
    Next Level: 22,851

1,021 points of experience needed for next level

Tageslänge im ganzen Jahr Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

da Deine Software für jeden Tag den Sonnenauf- und Untergang berechnen kann, könntest Du mir auch sagen auf wieviel Stunden Tag (also von Auf- bis Untergang) wir im ganzen Jahr kommen? Im Netz ist leider nichts zu finden.

02-06-2010 01:48 Ricc220773 is offline Send an Email to Ricc220773 Homepage of Ricc220773 Search for Posts by Ricc220773 Add Ricc220773 to your Buddy List Add Ricc220773 to your Contact List
    bksoft bksoft is a male
    Administrator

images/avatars/avatar-1.jpg

Registration Date: 01-28-2008

Level: 24 [?]
    Experience: 76,208
    Next Level: 79,247

3,039 points of experience needed for next level

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi Ricc,

es wäre schon möglich alle Tages-Stunden für das ganze Jahr zu berechnen, ist aber eine kleine Fleissarbeit. Für was brauchst du das?
    02-09-2010 16:24 bksoft is offline Send an Email to bksoft Homepage of bksoft Search for Posts by bksoft Add bksoft to your Buddy List
    Ricc220773 Ricc220773 is a male
    Junior Member

images/avatars/avatar-3.gif

Registration Date: 02-01-2008

Level: 19 [?]
    Experience: 21,830
    Next Level: 22,851

1,021 points of experience needed for next level

Thread Starter Thread Started by Ricc220773
    Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich fange an meine ersten PHP-Scripte zu schreiben (möchte ja lernen). Eins davon soll den Jahresstromverbrauch eines Terrariums berechnen. Da bei mir das Licht ja mit Sonnenaufgang an und mit Untergang ausgeht, müsste ich wissen wie lange wir insgesamt Tag haben. Habe im Netz die Zeiten (glaube Wien) in Monatsschritten bekommen und davon den Durchschnitt genommen. Komme so auf 12 Stunden. Müsste eigentlich auch logisch sein, da sich die Erde ja gleichmäßig dreht und was wir im Winter weniger haben, haben wir im Sommer mehr.
    Ja, ich könnte auch mit viel Fleiß für jeden Tag die Zeiten berechnen lassen und davon den Durchschnitt nehmen. 365 mal! Ich dachte, da Deine Software das ja schon alleine berechnet, habe ich gehofft man könnte es auslesen und berechnen lassen.

Stromrechner

02-09-2010 16:53 Ricc220773 is offline Send an Email to Ricc220773 Homepage of Ricc220773 Search for Posts by Ricc220773 Add Ricc220773 to your Buddy List Add Ricc220773 to your Contact List
    Tree Structure | Board Structure
    Jump to:
    Post New Thread Post Reply
    bksoft FORUM » APPLICATIONS » Licht24 Pro » Software » Tageslänge im ganzen Jahr

Forum Software: Burning Board 2.3.6, Developed by WoltLab GmbH